vineri, 27 ianuarie 2017

TORT MOUSSE DE CIOCOLATA 

Este preferatul sotului meu .Si al meu ,desigur,dar mie imi place orice e cu ciocolata ☺


Pentru blat ,avem nevoie de :
4 oua
4 linguri zahar
3 linguri de faina 
o lingura cacao
o lingurita praf de copt

Pentru mousse :
200 g ciocolata (eu folosesc Cassino,de la Mega )
400 ml smantana pentru frisca
un pliculet gelatina

 Ouale intregi se mixeaza cu zaharul ,3 min,la viteza maxima.Se trece robotul (sau mixerul ) la viteza minima si se adauga faina amestecata cu cacao si praful de copt (cernute inainte ).Se amesteca putin,doar cat sa se amestece ingredientele.Se coace in forma rotunda ,tapetatata cu hartie de copt ,pentru 15 min la 180 de grade
200 ml de smantana se incalzesc la foc mic si se adauga ciocolata maruntita.Se trage vasul de pe foc (nu dam smantana in fiert ,ci doar o incalzim )si se amesteca bine,pana se dizolva ciocolata.Adaugam gelatina ,pe care am tinut-o la hidratat,asa cum scrie pe pliculet.Nu adaugam gelatina in lichid fierbinte,pentru ca nu mai are efect.Bagam un degetel in vas si daca nu frige ,e OK 👇.
Restul de 200 de ml de smanatana se mixeaza ,cu mare atentie  ,sa nu mixam prea mult si sa o transformam in unt (da,mi s-a intamplat 👧).Ciocolata se incorporeaza in frisca (trebuie sa fie rece de-a binelea )si avem un mousse delicios (gustam,desigur ...:) )
Punem mousse-ul peste blatul care intre timp s-a si racorit ,decoram dupa pofta si talent (eu am pus "viermisori " de ciocolata ,dupa pofta ,ca talent...:)) si lasam la rece cateva ore sau ,mai bine,pana dimineata.Mai are rost sa va spun cum e ?! ...E prea putin,desigur ...:)
PS : Se poate folosi vanilie ,pentru aromatizarea blatului si rom ,pentru mousse.Eu n-am mai pus si nu s-a simtit nevoia...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu