marți, 6 decembrie 2016

CHEESECAKE CU FRUCTE DE PADURE

 Este o prajitura facuta pentru mama mea ,careia  ii plac prajiturile cu branza si fructe . Este un desert racoritor si energizant si mai ales,este usor de facut .


Ingrediente :
Blat:
250 g biscuiti (am folosit piscoturi  Balocco dar pot fi folositi si biscuiti digestivi,de ex. )
100 g unt (tinut la temp camerei ,pana se inmoaie )
5 linguri lapte
scortisoara
Crema:
500 g branza dulce
3 linguri zahar pudra
200 ml smantana pentru frisca
200g fructe padure (am folosit congelate )
vanilie
un plic gelatina
Jeleu de fructe de padure:
300 g fructe de padure (eu am folosit doar 150 g dar s-a simtit nevoia de mai mult,pentru a putea acoperi prajitura  mai bine )
100 g zahar
un plic gelatina
Blatul:
Se farama biscuitii (se maruntesc cu ajutorul robotului de bucatarie sau se pun intr-o punga de plastic si se piseaza cu facaletul ,oricum doriti 😊)si se amesteca cu unt si lapte.Se aromatizeaza cu scortisoara.Intr-o forma rotunda,cu fund detasabil si cu diametrul de aprox 26 cm  se pune folie de plastic (sau hartie de copt ).Blatul din biscuiti se preseaza  bine ,in forma ,cu ajutorul unui fund de pahar (sau orice altceva )si se niveleaza.Blatul se tine la frigider pana preparam crema.
Crema:
-Gelatina se pune intr-un pahar si se adauga apa ,cam cat sa depaseasca cu un deget nivelul granulelor.
-Fructele de padure si zaharul se pun pe foc si se lasa sa fiarba 5 min.Se ia vasul de pe foc si se lasa la racit.Dupa 5 min se adauga gelatina(gelatina nu se pune in lichid foarte fierbinte pentru ca nu mai are efect).
-Mixam branza de vaci cu zahar pudra,smantana pentru frisca si vanilie.Adaugam amestecul de fructe de padure(racit) si amestecam bine.
-Turnam crema peste blatul de biscuiti si dam din nou la rece.
Jeleul :
-Punem gelatina la hidratat
-Fierbem fructele de padure amestecate cu zahar,timp de 10 min.Stingem focul si pasam compozitia cu un mixer vertical.Piureul de fructe il trecem prin sita ,astfel incat sa obtinem un sirop gros si fin ,fara seminte,pe care il amestecam bine,cu gelatina hidratata.Cand s-a racit ,il punem peste crema de branza si daca dorim ,decoram cu fructe si frunze de menta.Eu am uitat sa opresc fructe😊
Il tinem la rece cateva ore sau peste noapte .Este o incantare !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu