sâmbătă, 17 decembrie 2016

VOL- AU -VENT CU CREMA DE BRANZA 

In cautarea mea dupa aperitive, pentru apropiatele sarbatori, am dat peste reteta de vol-au-vent .Desi denumirea frantuzita te face sa te gandesti la ceva complicat (poate doar daca te apuci sa faci foetajul in casa ) sunt de fapt niste pateuri aspectuoase ,umplute cu creme dulci sau sarate ,dupa pofta inimii. Aluatul meu preferat pentru pateuri este unul marca  Mega Image.Imi place ca nu este atat de gras ,incat sa musteasca de grasime,cum se intampla cu altele.Le-am umplut cu crema de branza ,pentru ca asa mi-a dictat frigiderul ,dar data viitoare o sa incerc o crema de somon😋
Am avut nevoie de :
un pachet aluat foetaj
un galbenus de ou amestecat cu doua linguri de lapte
300 g telemea de oaie 
100 g unt tinut o jumatate de ora la temperatura camerei
o lingura de smantana(doar daca e nevoie )
Foetajul se lasa se se dezghete la temperatura camerei, exact cat trebuie 😊Daca nu s-a dezghetat suficient ,se rupe ,atunci cand il dezpachetam .Daca il lasam prea mult,e foarte greu de lucrat ,pentru ca devine lipicios.Deci,atat cat trebuie...Din aluatul de foetaj va trebui sa decupam doua dimensiuni :un disc mai mare si un altul cu o gaura in mijloc.Pentru cel mare am folosit un pahar iar pentru cel mic....un dop de la sticla de apa 😊Discurile mari se pun in tava de aragaz,acoperita cu hartie de copt si se ung cu galbenus de ou.Peste acestea se aseaza discurile cu gaura .Se coc in cuptorul incins la 200 de grade pentru 15-20 de min.Le lasam sa se raceasca si apoi le umplem cu crema de branza,care se face foarte usor.
Amestecam cu blenderul vertical (sau cel putin,eu asa am facut :) ) branza rasa, cu untul moale si doar daca compozitia este prea groasa,adaugam o lingura de smantana.Adaugam marar tocat si ...gata.Umplem vol-au-vent-urile si le savuram cu cei dragi .Pofta buna !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu