marți, 6 decembrie 2016

AMANDINA


Ma uitam zilele trecute pe pagina de facebook a unei prietene si am dat peste niste fotografii, cu cele mai iubite prajituri ale copilariei mele: amandinele.Si mi s-a facut o poftaaaaa...Prajiturile din cofetarii sunt mult prea dulci pentru gustul meu ,asa ca daca am vazut ca nu-mi pot lua gandul de la ele,m-am apucat de treaba .
Ingrediente:
Blat
6 oua
150 g zahar (cantitatea de zahar se poate ajusta dupa gustul fiecaruia)
30 ml apa
30 ml ulei
20 g cacao
8 linguri faina (cam 180 g )
o lingurita praf de copt
Am separat albusurile de galbenusuri.Albusurile le-am batut spuma(cu ajutorul robotului )  ,cu un praf de sare.Pentru a se intari "bat" ,albusurile trebuie batute intr-un vas perfect curat si uscat,fara urme de grasime.Am adaugat zaharul si am continuat sa amestec pana albusurile au devenit lucioase. Galbenusurile le-am frecat cu ulei si apa si le-am amestecat usor,cu o spatula ,de jos in sus,in compozitia de albusuri.Am adaugat  ,putin cate putin,faina cernuta impreuna cu cacao si praful de copt.Am turnat aluatul intr-o tava de aprox 34/24 cm ,tapetatata cu hartie de copt si am copt in cuptorul incalzit la 200 grade,aprox 30 min.Dupa ce a trecut testul cu scobitoarea, l-am lasat la racit .

Siropul
400 ml apa
100 g zahar
doua plicuri cappuccino
esenta rom
Am pus toate ingredientele pentru sirop la fiert .Din momentul in care a inceput sa fiarba ,l-am mai lasat pe foc 5 min,apoi l-am dat de-o parte si am adaugat esenta de rom.

Crema
3 galbenusuri
100 g zahar pudra
250 g unt 82% grasime
3 linguri cacao
50 ml smantana pentru frisca
Am mixat untul(tinut la temperatura camerei 30 de min)cu zaharul pudra ,am adaugat galbenusurile ,unul cate unul , cacaoa si smantana ,pana am obtinut o crema spumoasa.Eu pun smanatana (frisca ) in crema de unt ,pentru ca  mi se pare gretoasa fara, mai ales dupa ce sta la frigider si se intareste. .Smantana o ajuta sa ramana cremoasa si mult mai placuta la gust.

Cum am asamblat prajitura ?
Am taiat blatul racit in doua jumatati egale .O jumatate am pus-o intr-o tava si am insiropat-o bine ,am pus crema(oprim o parte pentru motul de deasupra ) si apoi,deasupra,cealalta jumatate si am insiropat din nou.Am tinut prajitura la frigider pentru aprox 3 ore ,dupa care am taiat-o in patrate si am glazurat-o .Se poate glazura cu ciocolata topita ,cu crema ganache sau cu fondant.Eu am folosit o glazura facuta din 200 ml de smantana pentru frisca si 100 g ciocolata. Smantana se pune pe foc si cand incepe sa fiarba se adauga ciocolata rupta in bucatele .Glazura trebuie sa fie fluida ,sa curga usor ,pentru a se putea intinde frumos pe amandine.Daca este cazul (depinde mult de ciocolata )se mai poate subtia cu cateva linguri de lapte.Se lasa la rece ,pana se intareste glazura
 .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu