marți, 13 decembrie 2016

COZONAC IMPLETIT DIN ALUAT CU BRANZA


In cautarea unei retete de cozonac,pentru Sarbatori ,am dat peste aceasta reteta pe savoriurbane.com.Imi place cozonacul,imi plac si prajiturile cu branza ,asa ca de ce nu ?....A iesit un cozonac cu o consistenta umeda ,pufoasa,minunat la gust si care mi s-a parut chiar si mai bun a doua zi.Nu va mai spun cum mirosea toata casa a sarbatoare ....😊

Ingrediente:
300 ml lapte
o lingura zahar
30 g drojdie
600 g faina
150 g zahar pudra(sau dupa gust ;eu am pus 100 g dar mi s-a parut prea putin)
3 galbenusuri
50 g unt
200 g branza de vaci
100 g stafide (nu erau in reteta originala,dar eu am simtit nevoia sa le adaug )
coaja de lamaie,vanilie,sare
Pentru uns :
un galbenus
doua linguri lapte


Pentru inceput,stafidele se pun intr-un castron si se acopera cu apa fierbinte  ,sa se hidrateze. Dupa ce s-au mai racorit ,se stropesc cu esenta de rom (sau chiar rom ).Nu se pune esenta de la inceput ,daca vrem ca aroma sa ramana in stafide si nu in bucatarie 😊
Laptele caldut se amesteca cu drojdia faramitata si o lingura de zahar si se lasa la crescut .Dupa 10 minute se adauga galbenusurile frecate cu zahar pudra(putin,doar cat sa se amestece ) ,untul topit si racorit ,branza de vaci faramitata si aromele.Se adauga faina cernuta si se framanta pana aluatul se desprinde de pe maini.Cantitatea de faina depinde mult si de tipul de faina folosit.Ideea e ca trebuie sa iasa un aluat care sa poata fi intins, pentru a-l putea impleti.Se acopera cu un prosop si se lasa 30-40 de min sa creasca ,intr-un loc ferit de curent si caldut,desigur.
Pe o planseta infainata, se intinde o foaie(cu palmele,nu cu sucitorul ) peste care se imprastie stafidele si se preseaza putin ,pentru ca acestea sa adere la aluat.Se taie in 3 bucati care se impletesc (aici mai am de facut practica :) )si rezultatul se pune in tava (rotunda sau de cozonac ) .Se mai lasa sa creasca 20 de min in tava  ,se unge cu galbenus de ou amestecat cu lapte ,se presara cu putin zahar tos si se coace in cuptorul incins la 200 de grade pentru 20 de min dupa care ,reducem temperatura la 180 de grade si mai coacem 20 de minute.Facem testul cu scobitoarea si daca iese curata,atunci cozonacul nostru este gata.
Ne infranam pofta si il lasam sa se raceasca ,inainte de a-l taia.Asa cum spuneam ,este si mai bun,a doua zi.Pofta buna !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu