duminică, 27 noiembrie 2016

PERE IN SOS DE VIN SI CIOCOLATA




Am vazut cu ceva vreme in urma ,la un concurs culinar,cum a castigat o proba ,echipa care a servit la desert " Pere in sos de vin " .Era o masa pregatita pentru niste femei de afaceri si acestea au fost mai incantate de acest desert, plin de arome si sarac in calorii.Intamplarea a facut sa dau acum peste aceasta reteta.Si,ce sa vezi ?!...Perele imbatate in vin licoros se balaceau in sos de ciocolata.Mult mai pe gustul meu,desigur.😁Asa ca m-am apucat de treba .Am avut nevoie de:
 6 pere (sa nu ne dea cu virgula 😊)
500 ml vin rosu demidulce (destul de greu de gasit ;majoritatea vinurilor rosii sunt seci sau demiseci )
sucul de la o portocala
un baton scortisoara (nu puneti praf,ca mine,pentru ca ramane urat ,pe pere)
doua plicuri zahar vanilat
cuisoare (putine,pentru ca au gust puternic )
200 ml smantana pentru frisca
100 g ciocolata (in reteta scria 50 g ,dar este prea putin 😀)
Am pus vinul la fiert ,impreuna cu toate mirodeniile ( suc de portocala,baton de scorti ,zaharul vanilat si cuisoarele ).As fi pus si anason,dar se gaseste mai greu...spre deloc.Cand a inceput sa fiarba ,am adaugat perele spalate si curatate de coaja .Acum s-a ivit o dilema.In reteta scrie sa lasam perele cu codita si cotor (ca dau bine la poza 😄) Mie insa mi s-a parut dificil sa ne chinuim sa disecam para in propria farfurie asa ca le-am scos cotorul ,cu ustensila aceea speciala pe care o folosisem doar la mere.Cat le lasam sa fiarba,depinde de soiul de para.Ale mele au fost tari si le-am lasat cam jumatate de ora,incercand din 5 in 5 minute daca intra scobitoarea in ele.Am respirat usurata ,ca deja aburul de vin din casa,ne cam ametise pe toti 😜Am lasat perele la racit si m-am ocupat de sosul de ciocolata.Am pus 3 linguri de smantana ,intr-un ibric,pe foc .Cand s-a incalzit ,am adaugat ciocolata taiata in bucati mici si am tinut totul pe foc ,pana s-a omogenizat amestecul.Intre timp,am pus restul de smanatana in bolul robotului si am amestecat la viteza mare,pana s-a ingrosat.Nu prea mult pentru ca se taie foarte usor.Am lasat ciocolata sa se racoreasca 10 min si apoi am amestecat-o cu frisca batuta.
Intr-un castron (cu cat mai mic ,cu atat mai bine ) se pun doua-trei linguri de ciocolata ,se aseaza para (taiata putin la baza,daca nu vrea sa stea dreapta )si se stropeste cu sosul de vin (care trebuie sa fie scazut si ingrosat ) Delicios ! Doua portii nu sunt de ajuns !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu