joi, 24 noiembrie 2016

PLACINTA CU MERE



Este o reteta simpla,care se pregateste repede si gustul este perfect pentru o seara de toamna tarzie.Recunosc ca nu ma omor dupa fructe (stiu,shame on me ! )asa incat prajiturile cu fructe sunt o alternativa gustoasa.
Am folosit :
500 g faina cernuta
un plic praf de copt
100 g zahar(daca va plac prajiturile mai dulci,atunci se pun 150 g)
3 oua
75 ml ulei 
100 ml lapte dulce
vanilie, coaja lamaie
Am frecat ouale intregi cu zaharul (nu am insistat prea mult,3 min sunt suficiente,cat sa se topeasca zaharul tos;daca folosesc zahar pudra,timpul este mai scurt ),am adaugat uleiul ,apoi laptele ,faina si praful de copt.A rezultat un aluat moale pe care l-am tavalit prin faina,l-am impachetat in folie de plastic si l-am bagat la frigider.
Apoi m-am ocupat de umplutura pentru care am avut nevoie de :
2 kg de mere
2linguri zahar(mai mult sau mai putin,in functie de cat de dulci sunt merele )
scortisoara 
50 g unt
Am calit merele(curatate de coaja si rase) ,cu unt,zahar si scortisoara .
Aluatul scos de la frigider ,se imparte in doua parti egale .Intr-o tava mare ,captusita cu hartie de copt,se pune o foaie de aluat,se intinde umplutura si se acopera cu cea de-a doua foaie.Se coace la 180 de grade cca o jumatate de ora ,pana este rumenita frumos.Se presara cu zahar pudra si se serveste ,desigur ,cu pofta .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu